Drodzy Uczniowie i
Nauczyciele Języków Obcych!
Cyfryzacja, łatwy i szybki
dostęp do Internetu, popularność portali społecznościowych i komunikatorów bez
wątpienia przynosi wiele korzyści. Już dziś bez wychodzenia z domu,
uruchamiając odpowiedni program na komputerze –dzięki kilku kliknięciom myszki
możemy porozmawiać z osobą przebywającą na innym kontynencie. Internet
dostępny w smartfonach pozwala nam być w stałym kontakcie ze światem
wirtualnym. Mamy nieograniczony dostęp do wszelkich wiadomości. Wszystko
jest na wyciągnięcie ręki.
Mimo niezaprzeczalnego
bogactwa informacji, wirtualnego kontaktu (o którym kiedyś moglibyśmy
tylko pomarzyć) Internet i wszystko co z nim związane, niesie ze sobą również
szereg niebezpieczeństw. Jednym z ważniejszych jest użytkowanie Internetu
przez dzieci bez nadzoru osób dorosłych. Trudno jednak kontrolować dorastające
dzieci czy nastolatków.
Ważniejszą oraz skuteczniejszą formą powinna być prewencja –profilaktyka. Przede wszystkim uwrażliwianie młodzieży i dzieci na kwestie związane z poznawaniem nowych osób przez Internet (zasada ograniczonego zaufania), zrozumienie zjawiska bardzo popularnego dziś hejtu czy jeszcze dalej posunięte: przemocy w sieci. Te zjawiska są tylko kroplą w morzu zagrożeń, jakich dziecko może doświadczyć stając się użytkownikiem sieci.
Ważniejszą oraz skuteczniejszą formą powinna być prewencja –profilaktyka. Przede wszystkim uwrażliwianie młodzieży i dzieci na kwestie związane z poznawaniem nowych osób przez Internet (zasada ograniczonego zaufania), zrozumienie zjawiska bardzo popularnego dziś hejtu czy jeszcze dalej posunięte: przemocy w sieci. Te zjawiska są tylko kroplą w morzu zagrożeń, jakich dziecko może doświadczyć stając się użytkownikiem sieci.
Aby wyjść naprzeciw aktualnym potrzebom dzieci i młodzieży,
nie zapominając o ogromnej roli nauki języków obcych, zachęcamy do wzięcia
udziału w konkursie na najbardziej oryginalny komiks w języku angielskim –
COMICS CONTEST. Każde dziecko może wykazać się kreatywnością oraz umiejętnością
zastosowania wybranych zwrotów czy słownictwa. Ponadto stworzenie swojego
własnego komiksu stanowić może niesamowitą przygodę! Tematy dla poszczególnych klas są
zróżnicowane ale wszystkie nierozerwalnie związane z Internetem –
bezpieczeństwem w sieci. Proponujemy trzy odrębne, dla trzech różnych klas:
Klasy 4 - Danger :
e-stranger!
Klasy 5 - E-friend in
needisan e-friendindeed.
Klasy 6 - Mission: Stop
cyberbullying!
Komiks można wykonać w dowolnej aplikacji (np.ToonDoo, Pixton, MS Paint) z
uwzględnieniem formalnych wytycznych, które dostępne są w regulaminie konkursu.
Uczniowie wszystkich poziomów muszą pamiętać o tym, że ich komiks po
wydrukowaniu musi zawierać maksymalnie dwie strony formatu A4. Każdy laureat
otrzyma nagrodę rzeczową. Jego praca zostanie opublikowana na specjalnym blogu!
Serdecznie zachęcamy!
Prace składamy do nauczycieli języka angielskiego
w terminie do 10 kwietnia 2017r.
..................................................................................................................